آیا می‌خواهید بدانید چه کسی پروفایل فیس بوکتان را چک می‌کند؟


هر روز به طور فزاینده ای تعداد زیادی از کاربران شبکه اجتماعی فیس بوک این پرسش را مطرح می کنند که آیا راه حلی وجود دارد تا متوجه شد چه کسانی پروفایل فیس بوک را چک می کنند.اخیرا گروهی نیز در فیس بوک راه افتاده اند که ما می توانیم به شما در این زمینه کمک کنیم و دست جاسوسان پروفایل شما را رو کنیم.

خب، اگه شما هم یکی از اونهایی هستید که کنجکاو هستید چه کسی پروفایل شما رو زیر نظر داره و دزدکی براندازش می کنه، قبل از هر چیز لطفا مراقب باشید! کاربران بسیاری زیادی هستند که این روزها پیام های اینگونه را در صفحه خود منتشر می کنند:” خدای من! خدای من! اصلا نمی تونم باور کنم که این برنامه کار می کنه و الان می تونم ببینم که چه کسی میاد و پروفایلم رو دید میزنه! عالی!” یا اینکه :” هم اینک! مشاهده کنید آنهایی را که پروفایل شما را چک کرده اند.”


خب، این استاتوس ها و پیام هایی که روی صحفه دوستانتون می بینند گاه شکل همان کلاهبرداری ها و یا شوخی های بی مزه است که باید بی اعتنا از کنار آنها دور شد.

اگر شما روی یکی از این لینک هایی که شما رو دعوت می کنه تا با یک کلیک متوجه بشوید که چه کسی پروفایل فیس بوک شما را چک کرده است، بعد “کسانی” را خواهید یافت که قل از هر چیز از شما می خواهند تا به یکسری پرسش ها پاسخ بدهید! و می خواهند که یکسری کارها رو انجام بدهند.

به عنوان نمونه، اول از شما می خواهند که صحفه آنها را لایک بزنید (که به معنی این است که شما به گسترش فعالیت آنها در بین دوستانتان در فیس بوک کمک می کنید) بعد آنها از شما می خواهند که صحفه شان را در5 مکان مختلف در فیس بوک تبلیغ کنید با همان عبارت های “خدای من”! و “عالی” و..

بعد از اینهمه شما منتظرید تا با دسترسی به آن برنامه “عالی و توپ” مچ آنهایی را که مخفیانه از پروفایل شما دید زده اند را بگیرید، اما من که باور نمی کنم!

آنها تازه وارد مرحله بعد شده ند و از شما می خواهند تا اطلاعات شخصی خود را مثل شماره موبایل خود را نیز تسلیم آنها کنید و آنها نرخ سرویس و یمه و.. را از شما بگیرند!

به یاد داشته باشید که این کلاهبرداری مشابه لینک های آت و آشغالی نیست که فقط کلیک می کنید و بر میگردید یا اینکه به فیس بوک شما آسیب بزند.

این کلاهبرداران تازه به دنیال ادم های صاف  و ساده و با عرض معذرت ساده لوح هستند! اگر بسیاری از ما به جای اینکه سریع دست به بازانتشار یک لینک بزنیم دوبار فکر کنیم و به عواقب احتمالی این بازنشر کردن ها و تبلیغ کردن های چنینی فکر کنیم، بی شک محیط شبکه های اجتماعی و فیس بوک سالم تر و عاری تر از اینهمه اسپم بود.

حالا لطفا با انتشار این مطلب در فیس بوک به دوستان آنلاین خود هشدار دهید تا هم خود قربانی این کلاهبرداری نشوند و هم اینکه در بازنشر کردن چیزهایی از این دست مراقبت بیشتری به خرج دهند و اینقدر به سرعت فریب بعضی تبلغات را نخورند و خود نیز مبلغ آن نشوند. 

نکته جالب این است که بسیاری از این کلاهبردارها ، صحفاتشان در فیس بوک نیست بلکه پایگاههای خود را به گونه ای طراحی کرده اند که مخاطب فکر میکند این پایگاه یک صفحه در درون فیس بوک هست که البته اگر قدری شتاب زده عمل نکنید و با دقت ببیند حتما متوجه خواهید شد که این صحفه ها با آن چه شما همیشه در فیس بوک می بیند و با انها کار می کنید تفاوتهایی دارند.

این نکته نیز قابل ذکر است که شما می توانید از راههای بهتری از اطلاعات خود در فیس بوک نگهداری کنید به جای اینکه بخواهید با دست زدن به چنین عملیات جاسوسی مچ بازدید کننده های پروفایلتان را بگیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد