بلاک کردن گوشی دزدیده شده



 IMEI یک کد ۱۴ رقمی چیست است که باید در هر گوشی جدیدی که ساخته می‌شود منحصر به فرد باشد و تا آخر عمر دستگاه با آن باقی خواهد ماند. از آن‌جایی که گوشی‌های هوشمند روز به روز بیشتر و بیشتر در معرض خطر دزدیده شدن قرار دارند، بسیار مهم هست که IMEI گوشی خود را یاداشت و در جای امنی از آن نگهداری کنید.

IMEI در واقع بر گرفته از عبارت International Mobile Equipment Identity یا «شناسه بین المللی تجهیزات موبایل» است. هرگاه گوشی می‌خرید حتما بر روی جعبه یا حتی رسید خرید و برگه گارانتی این کد نوشته شده‌است.

IMEI استاندارد یک کد ۱۴ رقمی به همراهی ۲ رقم کد(SV(Software Version که بیشتر در دستگاه‌های جدید دیده می‌شود. از این کد برای شناسایی تلفن‌های موبایل و همچنین مسدود کردن آن‌ها از طریق شبکه موبایل است. برای مثال اگر گوشی‌ سرقت شود و یا گم شود با استفاده از این کد و دادن آن به اپراتور خط موبایلتان پوشی شما بلاک میشود تا جلوی احتمال سو استفاده از آن گرفته شود.

در این کد بخشی به عنوان کدهای تخصیص نوع (Type Allocation Code) یا TAC وجود دارد که  از طریق آن میشود سازنده و مدل گوشی را شناسایی کرد. برای نمونه این کد در iPhone 5 عبارت 332700-01 می‌باشد.

در بعضی از مدلها برای پیدا کردن کد IMEI کافی است تا شماره #06#*را به عنوان یک شماره تلفن، شماره‌گیری کنید. اما اگر این روش جواب نداد می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

• آیفون : از منوی Settings روی گزینه‌ی Generalو بعد About کلیک کنید
• آندروید : از منوی Settings گزینه‌ی About Phone را انتخاب کنید.
• بلک‌بری : از منوی Options گزینه‌ی Status را انتخاب کنید.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از سایت http://www.imei.info/ استفاده کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد